Sokan tanácstalanul állnak, mert nem tudják, hogy kell mi illik. Általánosságban elmondható az, hogy minél különlegesebbek szeretnék lenni, annál hamarabb kell elkezdeni a készülődést. Tisztában kell lennünk azzal az apró ténnyel, miszerint az egyes szakmák közkedveltebb képviselőinek már 1-2 évvel már igen sok bejegyzés van a naptárában.
Első kör
A legfontosabb átgondolni az esküvő jellegét, stílusát, a meghívni kívánt vendégek létszámát és átgondolni az esküvő városát. Ezekkel az információnkkal a zsebünkbe meg is tehetjük az első lépéseket: helyszín, fotós, videós, zene, vőfély vagy ceremóniamester és dekor.
Az információkat rengeteg helyről begyűjthetjük. De a legjobb ha az általunk látogatott esküvőkön nézünk körül. Hiszen így bizonyosodhatunk meg mi magunk arról (függetlenül bárkinek a véleményétől). Sose feledjétek ez a ti napotok, ti döntsetek mindenben.
A legfontosabb lépés a szerződés
Nem véletlen amiért ez a legfontosabb lépés, hiszen a szolgáltató is ember, és csak így marad nyoma egy előlegnek egy foglalásnak. Ezzel a papírral igazolhatjátok csak az igazatokat.
- A szerződés tartalmazza a két szerződő fél alapvető adatait (név, telefonszám, esküvő dátuma, elérhetőségek)
- A szolgáltatás megnevezése, és a szolgáltatás ideje és helye (vagyis fotós esetén: készülődés, szertartások lakodalom, az utolsó vendégig és a legfontosabb a kreatív fotózás időpontja és helyszíne és azt amit ajándékba ad)
- Az erre a szolgáltatásba befizetett előleg és a szolgáltatási csomag ára, amitől eltérni csak egy új külön igény esetén változhat, a legfontosabb hogy ez is legyen pótolva a szerződésen
A szerződés nem csak titeket hanem a szolgáltatót is védi. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mondatják velem, hogy mennyire nagyon fontos ügyelni a helyszínnel kötött szerződésre. A szerződés pluszban tartalmazza, hogy melyik termükre szól az árajánlat, a dekoratőr mikor kapja meg a termet és mikorra kell vissza adnia. Fejtörést szokott jelenteni az utolsó pillanatban bejelentett takarítási vagy regisztrációs díj. Ne felejtsük el a berendezés (székek asztalok) evőeszközök, terítők, poharak kiemelését.
Amennyiben helyszínen étterem és felszolgálás is van mindenféleképpen érdemes a pontos menüt rögzíteni ital árakkal és a felszolgáló személyzet létszámával és rendelkezésre állási idővel. Számoljunk a nagyon jó hangulatra és foglaljuk bele az esetleges túlórájukat. A behozható ételek italok listájával pedig spórolhatunk is a költségeinken.
Második kör, a részletek kiválasztása
Amitől igazán ti lesztek a nagy napon, itt kezdődik az álmodozás is. Dekoráció, virágok, ruha, smink, frizura, torta… ezek azok a feladatok amiket még érdemes időben kiválasztani megbeszélni és átgondolni a lehetőségeiteket.
Nagy segítségünkre lehet az internet adta információ áradat. Kellő inspirációt gyűjthetünk be a hazai szolgáltatások lehetőségeiről a különböző esküvői magazinokból. Van egy nagyszerű honlap a Pinterest. Segítségével könnyedén hozhatunk létre olyan online albumot, amit email címmel és egy jó jelszóval bárhonnan megtekinthetünk. Meghívhatjuk barátainkat de akár szolgáltatóinkat azért hogy könnyebb legyen a kommunikáció. Úgyhogy csak bátran, Pinelésre fel!
Bejelentkezés az esketésre
Nem véletlen sajnos hogy mikor már minden le van foglalva és lefixálva akkor jön csak a bejelentkezés ideje. Sajnos az önkormányzatok nem olyan rugalmasak mint a szolgáltatók így náluk csak ceruzásan lehet bejelentkezni és csak az esküvő előtt 6-1 hónappal válik tollá a bejegyzés.
Mindenféleképpen érdemes a tervezett időpont előtt egy évvel érdeklődni a lehetőségekről. Nem kell meglepődni a pohár a szőnyeg használat és a zenei szolgáltatás díjáról. Tájékozódjatok a lehetőségeitekről mint pl kihelyezett szertartás, gyertya homok öntés vagy valami más, milyen zenéket ajánlanak és legfőképp azt hogy milyen hosszú legyen az.
Utolsó kör finomítások és egyeztetések időszaka
Esküvő előtt 1 hónappal érdemes minden szolgáltatóval átbeszélni a nagy nap programját, hogy mikor kinek mi a feladata, történt e változás. Kimerítő és megterhelő lesz ez az időszak már csak az egyre közeledő esküvőre gondolva is feszültebb a hangulat, de nyugalom. Mindenki azért van, hogy a ti napotok tökéletes legyen! És ezt soha nem feledd kedves menyasszony.
Érdemes esküvőszervezőt fogadni???
Döntse el mindenki maga. Sok minden szól mellette . Vegyük csak, azt hogy ő csakis kipróbált profi szakemberekkel áll szerződésben amiért ő felelősséget vállal. Nem kell félni hogy elveszíti az esküvő az egyediségét, attól hogy nem a ti elképzelésetek fog megvalósulni. Egy profi szolgáltató tudja mi a feladata és a szerepe. De kétség sem férhet hozzá az ő szolgáltatásai sincsenek ingyen, ellenben nagyon sok időt megspórol nektek.
Jó esküvőszervezést mindenkinek!
Legfrissebb cikkek
Szépségápolás
Videók, tutorialok
Mikor kezdjem el szervezni az esküvőmet?
- Kategória: Esküvő
- Írta: Bridal Mirage
|
|||
|
|||
|
Esküvőszervezés otthonról
Esküvőszervezés, Esküvői ruhák, Esküvői előkészületek
A Nagy Nap tökéletessé tétele nem egyszerű feladat, de tény, hogy mindenki szeretne emlékezetes esküvőt magának. Oldalunkon ebben nyújtunk szakszerű segítséget. Az esküvőszervezés előkészületeiben valamint a lakodalom lebonyolításában is hasznos tanácsokat nyújtunk a házasodni vágyó szerelmes pároknak. Az esküvői ruha kiválasztásától, a sminken és a frizurán át, egészen a meghívók tervezéséig mindent megtalálhatsz, amire csak szükséged lehet. Fontos, hogy megfelelő szakembereket válassz! Esküvőszervező munkatársunk gyakorlatias tanácsokkal könnyítik meg a választást azt illetően is, hogy például milyen fotóst kérj fel az álom esküvődre! Jó szervezést és hosszan tartó boldog házasságot kíván a Szépség Otthon csapata!
Címkék: esküvőszervezés, téli esküvő, nyári esküvő, lakodalom, esküvői előkészületek, meghívó készítés, nagy nap, eljegyzés tippek, esküvői fotós